Skip to content

🚚 FRI FRAKT 💳 BETALA ENKELT MED KLARNA

KONTAKTA OSS

Shipping policy

Frakt och leveranstider

  • Beräknad leveranstid för våra produkter: 15-20 arbetsdagar
  • Vi levererar våra produkter från producenter utanför Sverige. Därmed ber vi om förståelse för att leveranstiden är längre. Om din produkt inte levererats inom beräknad leveranstid eller om du har frågor som rör din beställning, vänligen kontakta vår kundservice som finns tillgänglig alla dagar i veckan och hjälper dig inom 24 timmar.
  • Vi erbjuder fri frakt för alla produkter i vårt sortiment.
Varför jobbar vi som vi gör?
För att slippa lagerhållningskostnader och därmed dra ner slutpriset för dig som kund. Nackdelen är att du får vänta längre på din vara, men fördelarna är stora besparingar och kvalitetssäkrade produkter, där vi erbjuder 30 dagars öppet köp.

Ångerrätt

  • Vid köp av varor på webbplatsen har du som kund en 30 dagars ångerrätt som gäller från det att du har tagit emot en vara som du har beställt.
Vid nyttjande av din ångerrätt:
  • För att vara berättigad till retur måste din vara vara oanvänd och i samma skick som du fick den. Den måste också finnas i originalförpackningen.
  • Du måste meddela att du ångrar dig. Meddelandet ska skickas till oss info@topsweed.se. I ditt meddelande ska ditt namn, din adress, e-postadress, ordernumret samt vilka varor som returneringen gäller framgå klart och tydligt.
  • Du bör omedelbart och senast inom 30 dagar efter ångermeddelandet returnera produkterna till oss.
  • Du står för returfrakt, leverans och skick på produkterna vid retur, produkterna bör därför skickas välpaketerade och i ursprunglig förpackning.
  • På återbetalningsbeloppet förbehåller vi oss rätten att dra av en summa motsvarande värdeminskningen jämfört med varans ursprungliga värde vid använd eller skadad produkt.
Ångerrätten gäller inte vid:
  • Produkter som på grund av hälso- eller hygienskäl har förseglats (plomberats) och där förseglingen (plomberingen) har brutits av dig.
  • Produkter som har karaktär av förseglad ljud- eller bildupptagning och där förseglingen har brutits av dig.
  • Specialtillverkad produkt, som har skräddarsytts särskilt åt dig eller har en tydlig personlig prägel efter dina önskemål.
  • Tjänster som har fullgjorts och där du uttryckligen har samtyckt till att tjänsten påbörjas utan ångerrätt.
  • Varor som snabbt kan försämras, exempelvis livsmedel.
  • Lösnummer av tidningar eller tidskrifter.
  •  

    Kontakta oss på info@topsweed.se för att starta din återbetalningsprocess. Skicka inte ditt köp tillbaka till tillverkaren utan kontakta oss först. 

  • För mer om den lagstiftade ångerrätten, se här.
Återbetalningar (om tillämpligt)
  • När din retur har mottagits och inspekterats skickar vi dig ett e-postmeddelande för att meddela dig att vi har fått din returnerade artikel. Vi kommer också att meddela dig om godkännandet eller avslaget på din återbetalning.

    Om du är godkänd, kommer din återbetalning att behandlas, och en kredit kommer automatiskt att tillämpas på ditt kreditkort eller den ursprungliga betalningsmetoden inom ett visst antal dagar.

  •  

Försenade eller saknade återbetalningar (om tillämpligt)
  • Om du inte har fått någon återbetalning ännu, kontrollera först ditt bankkonto igen.

    Kontakta sedan ditt kreditkortsföretag, det kan ta lite tid innan din återbetalning officiellt publiceras.

    Kontakta din bank. Det finns ofta någon behandlingstid innan en återbetalning publiceras.

    Om du har gjort allt detta och du fortfarande inte har fått din återbetalning ännu, kontakta oss på info@topsweed.se.

Reklamation och klagomål
  • Vi besiktigar alla produkter innan dessa skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet.
  • Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara.
  • Klagomålet ska skickas omedelbart efter att defekten har upptäckts.
Hur går du tillväga vid reklamation?
  • Eventuella fel och defekt ska alltid reklameras till info@topsweed.se där du anger ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet.
  • Om det inte lyckas oss att åtgärda felet eller leverera en liknande produkt, återbetalar vi dig för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vi står för returfrakt vid godkända reklamationer.
  • Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se.

Ersättningsvara (om tillämpligt)

Vi ersätter endast föremål om de är defekta eller skadade. Om du behöver byta det mot samma objekt, skicka ett e-postmeddelande till info@topsweed.se

Frakt

Du ansvarar för att betala för dina egna fraktkostnader för att returnera din vara. Fraktkostnader återbetalas inte. Om du får återbetalning dras kostnaden för returfrakt från din återbetalning.

Beroende på var du bor kan tiden det tar för din utbytta produkt att nå dig variera.

Om du levererar en vara över 750 kr bör du överväga att använda en spårbar frakttjänst eller köpa fraktförsäkring. Vi garanterar inte att vi får din returnerade artikel.

Outlösta paket

För paket som levereras till ombud men inte hämtas ut debiteras en avgift för outlöst paket. Endast delvis återbetalning tillämpas på beställningar där paketet inte hämtats ut.

Fri Frakt

Alltid gratis frakt till Sverige

BETALA MED KLARNA

Betala direkt, delbetala och betala efter 30 dagar

LÅGA PRISER

Bra produkter till låga priser

BRA KUNDSERVICE

Vi finns tillgängliga för frågor